Model CEMP de Pèrdua de Pes 18 d’abril

Activitat Esportiva:

«Per aconseguir els objectius, l’activitat física ha de tenir intensitat i continuïtat».

– Una intensitat suficient per a estimular l’organisme i la continuïtat, regularitat en la pràctica, són la clau per a obtenir resultats significatius.

– El treball cardiovascular pot ser de tres tipus: estable, progressiu o amb canvis de ritme. Per a donar-li encara més varietat, també podem canviar els equipaments.

– Determinades activitats dirigides també poden substituir el treball cardiovascular a la sala. Són el cas de les d’intensitat alta, per exemple: Spinning, BodyCombat, TABATA.

Nutrició:

«Una dieta equilibrada ha de contemplar l’aportació necessària de nutrients mitjançant la ingesta suficient d’energia».

És important conèixer els diferents grups d’aliments i les seves periodicitats recomanades, per a poder programar els nostres menús de forma adequada:

Aliments de consum DIARI

– Farinacis (pa, pasta, arròs, patata, llegums).

– Fruites fresques.

– Hortalisses i verdures.

– Oli d’oliva.

– Làctics.

Aliments de consum SETMANAL

– Carn magra.

– Peix.

– Ous.

– Llegums.

– Fruita seca.

Aliments de consum OCASIONAL

– Begudes ensucrades, sucs,…

– Embotits i carns grasses.

– Patates xips i altres snacks fregits i salats.

– Llaminadures, brioixeria, galetes, mantega, etc.

«Informació, més desenvolupada, enviada per mail als participants del Model CEMP de Pèrdua de Pes».